lördag, januari 19, 2008

Länge leve Iran!

Mina kära läsare, jag finner inga ord förutom att innerligt be om ursäkt för det faktum att jag inte skrivit på väldigt länge. Detta beror inte på att jag gett upp hoppet för mitt älskade land, Iran ty det kommer jag aldrig göra. Jag brukar ofta använda mig av uttrycket att i slutet av denna oändliga mörka tunnel så ska ljuset snart skymta till och det är fortfarande mitt motto angående Iran och mänskligheten.

Då jag, på grund av vissa orsaker, inte kan uppdatera min blog regelbundet så hoppas jag att ni förstår varför jag ibland inte skriver med jämna mellanrum. Men då livet har sina upp och nedgångar och det skulle visa sig att jag inte kan uppdatera den på ett tag så kommer jag att i fortsättningen meddela er om det i så fall.

Jag vill ännu en gång beklaga för att jag varit så tystlåten, men jag hoppas på att ni som undrat var jag varit fortfarande läser mina blogar och uttrycker era åsikter. Det är bara kul att se att så många är intresserade!

Länge leve mänskliga rättigheter!
Länge leve friheten!
Med hopp om ett snart fritt Iran!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta mitt ordval men du är patetisk.
Hur kan du prata om frihet och mänskliga rättigheter samtidigt som du är anhängare till shahen?
Det är som att vara saddam hussein anhängare och förespråka demokrati och mänskliga rättigheter.
Jag rekommenderar att du läser på fakta om shahen för du verkar
väldigt okunnig.
Även reformister i Iran vill behålla den islamiska republiken, så det är införsig roligt att se hur ni exiliranier har hoppet kvar. Tänk på att ni är ca 2%(om inte mindre) av världens iranier, mot 98 % som är beredda att stå upp för sin rätt att leva sitt liv så som de har valt, hur mkt ni exiliranier än försöker svartmåla dom.
Kom ihåg att ni inte kommer någonstans även om ni har hela världen på er sida. Iranska folket har gjort sitt val, acceptera det.

Anonym sa...

Taazi idiot!!
Befolkningen har inte gjort nåt jävla val under revulotionen ja som var en av folket har inte me shiten vi har ida o göra,ja var endast 9 år,o mina 2 morbröder ville inte alls hor mullorna,de trodde faktiskt marx e räddningen,ingen av de e vänster ida,o de har alltid hatat mullorna,hur fasen skulle de ha nåt me islamiska regeringen o göra??? ni STAL REVULOTIONEN,helt enkelt!!! GET DEAL WHIT IT,NI TJUVAR!!!

Anonym sa...

Shahen i iran var inte perfekt men alla kan väll hålla med om att det var tusen gånger bättre än idioterna som håller landet idag. Glöm inte hur Irans ekonomi såg ut vilka handelsrelationer till andra länder och vilket kulturarv vi hade,Det var inte demokrati men jämfört med idag så skulle man kulla kalla det för demokrati. Shahen stod för upphörandet av analfabetismen och den vita revolutionen vilket gynnade både ekonomin och folket. Vad har mullorna gjort ?? upphörde alla kontakter och handel med UK, USA och ger folkets pengar till terroristorganisationer i pallestina. Religion hör inte hemma med politik. Kungen ska vara en symbol som här i sverige inget annat. demokrati och frihet är viktigast något som verkligen inte finns i Iran idag.